YA ALLAH..!

Persiapan Kontijen Ke MSS Zon 2



Latihan Tarian Bunga Tanjung :antara yang akan dipersembahan pada hari perasmian


Antara acara Sukan Permaianan yang terakhir: perlawanan bola baling antara Sk Tandek dan Taritipan sebelum acara beralih kepada sukan olahraga. Antara Penjaring terbanyak Adik kamilah(P) dan adik Hakri Joundli(L)

Latihan Perbarisan @kawad kaki bermula agak lewat berbanding latihan permainan. Semangat yang ditunjukkan oleh adik2 anggota kontijen amat baik.


Padang digunakan untuk perlawanan antara sekolah, latihan perbarisan terpaksa keruangan tertutup depan quaters guru.


Proses saringan..hanya tahun 5 dan 4 sahaja dilibatkan. banyak lagi perlu latihan untuk lebih mantap. Terima kasih pada us shahril dan cikgu faidah yang membantu latihan


peserta dan leader agak kepenatan terpaksa berjemur panas.

Pada 23 dan 24 Feb nanti acara olahraga, raptai dan acara kemuncak perbarisan, larian obor dan perasmian akan di adakan di Padang Desa Wawasan Tingkalanong. Diharapkan peserta sekolah ku dapat mengumpulkan emas sebanyak mungkin.. Siapakah bakal dinobatkan olahragawan&olahragawati masih tertanya-tanya difikiranku..namun walaupun persolan itu sering bermain difikiran kawan-kawan sekerja...bagiku apa yang penting semangat kesukanan berbalik kepada matlamat asal untuk mengeratkan sillaturrahim antara sesama guru dan murid serta memelihara kesihatan tubuh.

Namun dalam kemeriahan bersukan ustaz pesan pada anak-murid ustaz(yang baca blogni) terutamanya yang perempuan muslim kalau dapat jagalah kita punya akhlak semasa memberikan sorakan serta jagalah pergaulan(terutama tahun 6) dan pakaian kita. Ada lagi nak pesan sebelum datang ke arena terlebih dulu sarapan pagi. Takut nanti lewat makan sebab kita jangkan jam 7 pagi kita akan bertolak ke lokasi.


Banyaknya gambar perbarisan di atas..!ini ja yang banyak aku zoom sebab terlibat secara lansung melatih pelajar.

Untuk makluman sahabat 1 zon..23 Feb ni jangan lupa bawa wakil perbarisan diiringi jurulatih sebab kita nak undi giliran kontijen yang akan memacu perbarisan terlebih dulu. bawa barisan depan pemegang sepanduk, bendera dan leader cukup sudah. Nanti jumpa saya pada 23 ni untuk cabutan undi insya Allah. Td saya minta S.u sukan edar tentatif ke sekolah zon 2. 1 lagi jangan lupa pula dapat kebenaran ibubapa/penjaga. Ini penting sebab pada tahun-tahun sudah ramai yang pengsan masa menunggu majlis perasmian tamat. Jadi takut timbul quiri ibubapa pula selepas tu. Akhir sekali majulah sukan untuk ummah dan negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan