YA ALLAH..!

KEBAKARAN! SUMBANGAN DIALU-ALUKAN.

07 Feb 2011(Isnin) yang lalu..tika balik dari kerja kelihatan asap hitam berkepul-kepul memenuhi ruang angkasa Kampung Rasak Darat Kota Marudu..saya berhenti seketika di tepian jalan untuk meninjau kejadian tersebut..kelihatan api memamah hampir keseluruhan rumah seorang pakcik yang dikenali sebagai Pakcik Maginsil. Saya terus bertanya adakah sudah telefon bomba atau belum. "Belum rasanya.." bagitau kawan yang sama-sama melihat kejadian. Terus saya dail 994, Pegawai Ibu Pejabat Bomba KK angkat tel dan cuba mendapat maklumat terperinci disamping meminta maklumat ringkas saya. "Terima kasih tuan, td pun baru ada yang membuat panggilan tentang tempat kejadian yang sama."rungut pegawai tersebut mengakhiri perbualan. ok tak apalah bagi saya suatu kemujuran kerana sudah ada masyarakat yang prihatin yang terlebih awal menelefon.


Saya toleh ke belakang , Kerangka rumah yang dijilat api td hampir ranap sepenuhnya.. Saya teruskan perjalanan kerana bergegas mengambil anak di PASTI dengan niat akan datang kembali berjumpa dengan mangsa kejadian ..dalam perjalanan kedengaran siren kereta bomba..emm biarpun terlewat sekurang-kurangnya sokongan moral pihak bomba menguatkan hati mangsa kejadian.. rengus hati.


Insya Allah saya cuba maklumkan pada ahli usrah pada perjumpaan akan datang untuk turut membantu pakcik tersebut setidak-tidaknya menyumbang keperluan pakaian dan makanan. Kepada sahabat sahabat sekawasan dan sahabat AJK Yayasan Amal Malaysia Sabah atau individu yang bermurah hati menghulurkan bantuan kewangan, makanan atau pakaian boleh menghubungi saya 013-9807431 atau tinggalkan pesanan sms kalau tidak sempat diangkat. Bantuan kewangan juga boleh dimasukan melalui akaun PASTI al-Hikmah seperti yang tertera di halaman sebelah kiri blog. Insya Allah atas Platform AJK Penaja Yayasan Amala Kota Marudu saya akan Terima kasih.


Rumah ranap sepenuhnya dijilat api.(Maaf hanya ada rakaman dari jauh di celah-celah semak)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan