YA ALLAH..!

Hari Keluarga...Kenangan Terindah


Alhamdulillah baru dapat foto hari keluargani..Gembira sesekali dapat bercuti di kampung haritu dan bersua dengan Ayahbonda,adik beradik dan saudara mara..Semoga aktiviti kekeluargaan ini akan berterusan sehingga akhir hayat. Untuk adik-adik beradik ku yang jarang bersua terutama aku yang di over sea ni hanya balik setahun sekali..memori begini amat berharga bagi aku, isteri dan anak-anak. Selain Sambutan hari raya korban bersama keluarga, Solat Hajat, Tahlil, meneroka tanah Gua Musang, Bakar Satay di Machang,Kenduri kendara paksu ki dan anak makteh limah, rombongan menjemput Mertua dr Mekah di Lapangan Terbang K.Ganu, sambutan hari lahir keluarga, gotong royong bersih kawasan rumah Ayahbonda serta banyak lg program.Maka antara aktiviti yang penting mesti dicoret ialah hari hari keluarga yang sempat dirakam oleh adinda kak wan, moga jadi kenangan terindah buat keluarga Mat Nawi ni. T.kasih tidak terhingga buat Ayah Bonda,m.long. m.cik mah dll di Kampung kerana memberi sokongan sepenuhnya pada kami anak-anak mengerat sillatul mawaddah, jua pada K.long sekeluarga kerana walaupun tidak sempat hadir namun menghubungi kami di program tanda ikatan kekeluargaan.

Terima kasih be dib..kerana menghadiahkan biri-biri jagaannya disembelih pada hari keluarga.



Daging Biri-biri jadi menu utama ditambah dengan ayam, ikan dan daging yang dibeli dipasar


Emm 3 Bersepupu memerhati dari jauh aktiviti orang tua mereka.


Ayahanda dan Be Dib Sempat Ke Masjid sambil menunggu gulai masak






Nak pegi meniaga di mana bawa ramai anak ni?Emm jangan pandang lekeh pada driver tu..bakal YB S.Alam itu..


Selamat Hr Lahir Puteraku..juga anak-anak sedara ayahanda@de. Kek Made in Bachok Antz Interprise..Boleh tahan juga rasanya kek k.longni..


Bagus punya juru kamera..ambil dari belakang begini baru tidak mengganggu orang solat hajat..tapi muka Bonda pula tidak nampak.

Sesungguhnya hari begini selalu dinanti-nanti di kepulangan menanti sekiranya di Izin Allah. Sudah tentu orang yang paling gembira menunggu-nunggu kepulangan kita dan melihat kita berprogram ialah dua Insan yang disanjung-sanjung: ayah dan bonda. Susudah kita berjaya asbab keringat mereka..sudah tentu tiada yang dipinta melainkan sekelumit perhatian dan rasa kemesraan anak-anak serta cucu-cucu.

Slm Ikatan mawaddah yang bersemi dunia akhirat buat k.long &keluarga, k.ngah&keluarga,K.cik &keluarga, Be Pi &Keluarga, Kak nik, kak Wan, Cek teh,Be Dib dan maksu Yah..Jua tidak lupa buat Mertua dan adik2 Ipar: A.Ngah&Keluarga,A.Cik,P.Nik,A.teh,C.do &C.su ..seterusnya keluarga yang lain.



Amin Ya Rabb

Tiada ulasan:

Catat Ulasan