YA ALLAH..!



Menunggu Dijemput untuk solat Jenazah.
Seawal jam 5.28 am td 30 Jan 2011 saya menerima panggilan dari al-Akh Cikgu Jafri memaklumkan pemergiaan Ibu kepada mertuanya..Sekali gus Ibu kepada kerani tempat saya bertugas..pertama sekali al-Fatihah untuk Allahu yarhamaha...

Jam 11 selepas menjemput Imam di pekan Lama saya bergegas ke Masjid Pekan Untuk berhimpun di sana sebelum pergi ziarah Ke Tanjung Batu..Kelihatan kelibat beberapa orang rakan sedang siap menunggu untuk menziarahi Arwah dan Solat Jenazah.Us Lah,Us Sahrir, Us Bad, Us Shah, Us Nik, Us Rahim, Us Saminul, Imam R.Mas,Us Bahrun, Us Kasfullah dll serta saya siap untuk bertolak secara jamaei..

Alhamdulillah setiba di sana kami dijemput kerumah Ala Floating Resort(Saudara Cikgu) Sebelum menunaikan Solat Jenazah..Saya dijemput Imam Solat Jenazah kemudian kami beredar ke rumah sebelah menunggu tanah lahad siap digali.. Oleh Kerana Hujan tidak henti-henti.. tambahan saya membawa penumpang dan anak..seketika Kami bersolat Zohor diImamkan oleh Ustaz Saminul, saya terus menguzurkan diri untuk pulang selepas kami dihidang juadah tengahari..Takziah Kepada Keluarga Pn Ahadiah dan Cikgu Jafri..Setiap yang hidup PASTI AKAN KEMBALI..Dan sebaik-baik peringatan berantara suara itulah Al-Quran dan sebaik-baik peringatan berantara diam Itulah kematian...Al-Fatihah buat Arwah...(Gambar tidak dapat disiarkan kerana penulis kebetualan tidak bawa kamera@HP)

*Info: Cikgu Jafri antara orang yang aktif dalam aktiviti sosial:amal ijtima'i dan aktiv dalam perawatan Islam.

1 ulasan: