YA ALLAH..!

PASTI Mumtaz Perlukan Infaq

PASTI Masjid Pantai Damat terletak di Bachok perupok pada awalnya mula beroperasi beberapa tahun yang lalu di Sebelah Masjid Pantai Damat. Oleh kerana ada beberapa masalah dan kesulitan dalam pengurusan, PASTI ini dimaklumkan oleh imam masjid tersebut makin merosot jumlah pelajar dan kurang sambutan termasuk masalah tiada tenaga pengajar.

Ekoran dari inisiatif dari bekas pengerusi saudara nasrun, beliau telah merangka satu tindakan baru dengan memindahkan lokasi dari masjid kesebuah premis yang disewa berdekatan jalan raya dan melantik pengurus yang baru. Saya dimaklumkan sekiranya PASTI yang diberi nama baru PASTI MUMTAZ ini berjaya ada kemungkinan PASTI di cawangan berdekatan akan digabungkan atau dipindah ke PASTI MUMTAZ.

Saya dimaklumkan PASTI ini pada sesi pendaftaran 02 JAN lepas menawarkan buku teks(hadiah wakil rakyat setempat) dan pendaftaran bulan Jan percuma selain yuran bulanan yang begitu rendah RM 25 lantaran latar belakang ibubapa yang menghantar anak ramai dari kalangan petani, nelayan dan bekerja sendiri.

Oleh kerana premis yang disewa dan kelengkapan PASTI yang tidak mencukupi serta untuk menampung keperluan sewaan dan kos lektrik dan air serta gaji guru, pihak pengurusan PASTI MUMTAZ mengalu-alukan sumbangan derma dari sahabat-sahabt untuk menghidupkan kembali Pusat Asuhan Tunas Islam yang hampir luput. Saya dimaklumkan kerusi dan meja yang lama sudah tidak dapat dipakai lagi mungkin kerana tidak ultiliti yang tiadak terjaga sebelum ini.

Kepada sahabat-sahabat yang bermurah hati untuk infak derma ,zakat dan lain-lain boleh menghubungi Pengurus PASTI MUMTAZ Pn Norhayati:019-7779049 atau sesiapa yang tinggal disekitar daerah Bachok boleh melihat sendiri keadaan PASTI disana dan boleh berjumpa dengan saudar Nasrun Mohammad Pengerusi PASTI MUMTAZ atau Pengurus.


Kerja-kerja hari sebelum Pendaftaran


Ruangan belakang



P&P diteruskan ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan