YA ALLAH..!

Program Dalam Ramadhan..






























"SALAM IHYA' RAMADHAN DAN IDUL MUBARAK, MAAF ZAHIR BATIN"


Pada 26 Ogos yang lalu semasa cuti persekolahan, PASTI al-Hikmah Kota Marudu mengadakan Program Solat Teraweh dan Moreh.Alhamdulillah kehadiran amat menggalakan dari sahabat-sahabat terutamanya dari semenanjung. Alhamdulillah itulah pertama kali program jamaei kami yang tidak menggunakan budget. Masing-masing membawa ole-ole masing-masing untuk moreh. Apa yang paling penting rentetan dari program ini ialah penyusunan semula kumpulan usrah yang melibatkan 2 kumpulan dan 2 penyelaras. semoga Usrah kembali berupaya yang menghasilkan tenaga daei yang jujur lagi gigih. Amin ya Rabb.

Dengan berkat kerjasama AJK PASTI, pada 27 Ogos lepas AJK PASTI juga telah julung-julung kali mengadakan Iftar Jamei dan kursus Pemantapan akidah Peringkat PBU di Dewan Sk Pekan melibatkan Daerah Kudat, Pitas dan Kota Marudu. Pengisian Program di isi oleh al-Fadhil Ustaz Hafizullah dan Ustaz Lahirul. Seramai 50 orang hadhir. Semoga semangat thabat ukhuwwah berpanjangan..Salam perjuangan buat sahabat- sahabat yang bertungkus lumus menjayakan program: Ustaz Shahril, Ustaz Azam, Ustaz Bad serta angkatan Kota Marudu, Us Fadhli Kudat serta angkatan dan ustaz Mahisan serta angkatan.

Pada 29 ogos, kawasan kami dihadhiri oleh sahabat Yayasan Amal Sabah, alhamdulillah meskipun saya tidak dapat bersama disebabkan terpaksa ke JPN KK, namun berkat sokongan daripada Ustaz Mahdi dan abang zulkifli serta rakan-rakan AJK yang sudi membantu mencari asnaf dan mengiringi AJK Yayasan Amal, Program penyampaian bantuan untuk Kg Bukit Lalang dan Kampung Damai berjaya disalurkan. Terima kasih Ustaz Mahdi, abang Zulkifli(Abg jukin), Cgu Jamil dan ustaz Redwan kerana menggarap tenaga dan masa bersama penduduk kurang bernasib baik di kawasan ini.

Pada 13 Sept(ahad) alhamdulillah hasil keputusan mesyuarat Lajnah Dakwah Kawasan PASTI 2 minggu sebelum, AJK berjaya menganjurkan Majlis Iftar Jamaei. Namun Kehadiran kurang menggalakan mungkin kerana faktor hujan yang begitu lebat dan penglibatan sahabat lain dengan Iftar yang dianjurkan di SMK Km 2 dan SMK Tandek.


Untuk sekelian kalinya terima kasih sahabat yang memberi kerjasama menyampaikan tazkirah dan Imam Teraweh sebagaimana yang telah ditetapkan disurau dan masjid berhampiran..Julangkan Islam Thabatkan Persahabatan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan